dissabte, 11 de desembre del 2010

Carta d'un pare al seu fill

Hola a tots i totes!!


Vull compartir amb vosaltres un text que m'encanta. Crec que sobren les paraules així que només dir-vos que si teniu un moment...llegiu-lo o escolteu-lo. 

Espero que us agradi.

Estimat fill: 
El dia que em vegis vell i ja no sigui jo, tingues paciència i intenta entendre‘m
i compren-me.
Quan tot menjant em tiri el menjar per sobre la roba, i m’embruti, quan no pugui vestir-me i no sàpiga lligar-me les sabates, tingues paciència.
Recorda les hores que vaig passar ensenyant-t‘ho a tu.
Si quan parlo amb tu, repeteixo i repeteixo les mateixes coses mil i una vegades, no m‘interrompis i escolta‘m.
Quan eres petit, a l‘hora d’anar a dormir, tenia que explicar-te milers de cops el mateix conte fins que et venia la son i tancaves els ullets.
Quan estem reunits i sense voler em faci les meves necessitats a sobre, no m‘avergonyeixis ni t‘avergonyeixis, i comprèn que no tinc la culpa, és que ja no puc controlar-les.
Pensa quantes vegades de petit et vaig ajudar i vaig estar al teu costat ,esperant a què acabessis el que estaves fent per ajudar-te a netejar-te.
No em retreguis quan no vulgui dutxar-me, no em renyis per això.
Recorda quan t‘havia de perseguir, i els milers d‘excuses que m‘inventava per tal de fer-te més agradable el bany.
Accepta‘m i perdona‘m, ja que ara, jo sóc el nen.
Quan em vegis inútil i ignorant davant les noves tecnologies, que segurament ja no podré entendre mai, et demano que em donis tot el temps necessari, i si no ho entenc, no em fereixis em el teu somriure burleta i de superioritat.
Recorda…et vaig ensenyar a fer tantes coses…
A menjar correctament, a vestir-te…i com afrontar la vida tan bé com ho fas. I tot això és la conseqüència del meu esforç, perseverança i estimació cap a tu.
Quan en algun moment perdi la memòria o el fil a la nostra conversa,dóna’m el temps necessari per a recordar.
I si no puc fer-ho no et posis nerviós, segurament el més important, no era la meva conversa i l‘únic que volia era estar amb tu i que m‘escoltessis.
Si alguna vegada no vull menjar, no m‘insisteixis, sé el que puc menjar i també el que no puc, i comprèn que amb el temps, ja no tinc dents per mossegar ni sabors per sentir.
Quan les meves cames cansades de tan caminar em fallin, i no pugui caminar, dóna’m la teva mà amiga, de la mateixa manera que jo ho vaig fer quan tu vas donar les teves primeres passes.
I quan un dia et digui que estic cansat de viure, no t‘enfadis. Algun dia entendràs que això no té res a veure amb tu ni amb el teu amor ni amb el meu cap a tu.
Intenta entendre que a la meva edat, ja no es viu, sinó que es sobreviu.
Algun dia descobriràs que malgrat els meus errors, sempre vaig voler el millor per a tu, i que vaig intentar de la millor manera possible, el camí que tu havies de fer.
Pensa doncs quan em vegis marxar cap a Déu, que només faig una passa endavant, per tal de construir per a tu, una nova ruta en un altre temps, però sempre amb tu.
No t‘has de sentir trist, enfadat o impotent per veure’m d’aquesta manera,vell i cansat.
Estigues al meu costat, intenta entendre‘m, i ajuda‘m a acabar el meu camí, amb amor i paciència.
Jo et pagaré amb un somriure i amb l‘immens amor que sempre t‘he tingut.
I si algun dia degut a la meva malaltia, arribés a oblidar-te, si us plau…tu no t‘oblidis de mi…
T‘estimo, fill. 


Us deixo també l'enllaç, per si el voleu escoltar (és en castellà): 



Sara

3 comentaris:

  1. Hola Sara,

    Aquesta carta m'ha semblat preciosa... No l'havia ni sentit ni llegit mai i la veritat és que m'ha posat els pèls de punta...
    Descriu amb molta tendresa allò que els fills ens podem trobar quan els pares siguin grans, i la comparació amb la infància l'he trobat del tot acertada...

    Gràcies per compartir-la amb nosaltres!

    Fins aviat!

    ResponElimina
  2. Bones!

    Ja havia llegit aquesta carta en una altra ocasió, però m'ha encantat llegir-la de nou.

    Em fa recordar a certs comportaments que tenen, sobretot, les persones amb alzheimer. I a més a més, la trobo molt encertada perquè tots un dia o altra ens farem grans i, el més segur és que passem en situacions com la que descriu la carta. En aquests moments, també ens agradarà que les persones del nostre voltant ens valorin com a tal.

    Fins demà, Sara! ;)

    ResponElimina